مردان کمر باریک وعلت چاق شدن مردان از ناحیه شکم و پهلو + نحوه آب کردن
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
مردان کمر باریک وعلت چاق شدن مردان از ناحیه شکم و پهلو + نحوه آب کردن

آب کردن شکم و پهلو , کم کردن کالری , لاغری برای آقایان , باریک کردن کمر , عوامل چاقی شکم چیست , نحوه لاغری شکم در آقایان

مردان کمر باریک

سفیدک : هرچند داشتن وزن طبیعی برای پیشگیری از بیماری های مزمن و مرگ زودرس یک اصل است، اما حفظ اندازه طبیعی کمر و جلوگیری از چاقی شکمی نیز در این میان بسیار بااهمیت است. داشتن چربی زیاد در ناحیه شکم می تواند از چاقی در دیگر نقاط بدن برای سامت شما خطرناک تر باشد.

مشکل بزرگ بودن شکم معمولا در کشورهای شرقی که حجم غذاها بسیار بالا است و افراد در هر وعده، غذای سنگین و پرحجمی مصرف می کنند، بیشتر است. تحقیقات نشان داده که چاقی شکمی حتی در کسانی که وزن طبیعی دارند می تواند عامل بروز بیماری های متابولیک شود.

چاقی مردان
علت چاق شدن مردان از ناحیه شکم و پهلو + نحوه آب کردن

این روزها شاید بیشتر زنان هستند که به علت تمایل به زیبایی به سایز دور کمرشان اهمیت می دهند، درحالیکه چاقی شکمی همانقدر که در زنان خطرناک است، برای مردان هم مشکل ساز است. دکتر مایکل جنسن، متخصص غدد درون ریز در اینجا به برخی سوالات رایج درباره چاقی شکمی در مردان پاسخ می گوید:

1 چرا چاقی شکمی برای مردان خطرناک است؟خطر ابتا به بیماری های جدی و حتی مرگ، در افرادی که چاقی شکمی دارند، نسبت به افرادی که چربی در قسمت های دیگر بدنشان انباشته می شود، بیشتر است. همچنین احتمال چاقی دور کمر در مردان به علت سبک زندگیشان بیشتر از زنان است. صرف نظر از وزن کلی فرد، داشتن میزان زیاد چربی در دور شکم شانس ابتا به این بیماری ها را افزایش می دهد: بیماری های قلبی، فشار خون بالا، سکته، برخی انواع سرطان، دیابت نوع دو، مقاومت در برابر انسولین، تری گلیسیرید بالا، پایین آمدن کلسترول خوب، ایجاد اختال در سوخت و ساز بدن و مشکات تنفسی در خواب.

2 چطور می توانید بفهمید که چاقی شکمی دارید؟سایز دور کمر یک شاخص خوب برای تشخیص وجود چربی زیاد در ناحیه شکم است؛ هرچند اندازه گیری سایز دور کمر و بالای ران و مقایسه آن و همچنین ارزیابی مقایسه ای قد و وزن(شاخص توده بدنی) شاخص دقیق تری است. بیشتر مردانی که دور کمر آنها بیشتر از 102سانتی متر است(این میزان برای زنان 95 سانتی متر است)، به چاقی شکمی حاد مبتا هستند و شانس زیادی برای ابتا به بیماری های قلبی و دیگر ناراحتی های ذکر شده دارند.

برای اندازه گیری دور کمر:

متر را از زیر لباس دور شکم و روی ناف قرار دهید. آن را روی پوست محکم کنید، البته نه در حدی که به پوستتان فشار بیاورد.

مطمئن شوید که متر دورتادور ناحیه شکم را در یک سطح فراگرفته است.

در هنگام اندازه گیری خودتان را گول نزنید و شکمتان را جمع نکنید!

3 آیا بین سن و چاقی شکم رابطه وجود دارد؟ همین طور که سن بالا می رود، شما به تدریج ماهیچه هایتان را از دست می دهید؛ به ویژه اگر فعالیت فیزیکی نداشته باشید.

 از دست دادن ماهیچه ها میزان سوخت وساز انرژی را در بدن کاهش می دهد، در نتیجه اگر میزان کالری مصرفی تان را کاهش ندهید و فعالیت بدنی تان را بیشتر نکنید، اضافه وزن پیدا می کنید. چاقی شکمی به ویژه در سنین میانسالی بیشتر مشاهده می شود؛ هرچه افراد به دوران سالمندی نزدیک می شوند به دلیل بیماری ها یا کاهش اشتها، از وزنشان کاسته شده و چاقی دور شکم خودبه خود کمتر می شود.

4 چاقی ناحیه شکم می تواند ارثی باشد؟

ژن می تواند نه تنها بر اضافه وزن و چاقی شما تاثیر داشته باشد، بلکه در اینکه این چربی در کدام قسمت بدن ذخیره شود نیز دخیل است. البته در مردان بیش از همه سبک زندگی مانند نوع تغذیه و ورزش در این زمینه تاثیر گذار است تا وراثت.

5 آیا خوردن الکل و ماءالشعیر چاقی شکمی می آورد؟

تحقیقات گوناگون در سراسر دنیا نشان داده است که مصرف مشروبات الکلی و ماءالشعیر باعث اضافه وزن به ویژه در ناحیه دور کمر می شود. هرچقدر این نوشیدنی ها را بیشتر مصرف کنید، انرژی بیشتری وارد بدنتان می کنید و در نتیجه چربی شکمی بیشتری نیز خواهید داشت.

6 چطور می توان از چاقی شکمی رهایی پیدا کرد؟

شما چه بخواهید از ناحیه شکم لاغر شوید و چه دوست داشته باشید چربی دیگر نقاط بدنتان را از دست بدهید باید این اصول را در نظر بگیرید:

 کم کردن میزان انرژی وارد شده به بدن: سایز خوراکی هایی که مصرف می کنید را تا حد امکان کم کنید و بیشتر خودتان را با غذاهایی که کالری کمتری دارد، مثل میوه و سبزیجات سیر کنید. کمتر برای غذا خوردن به رستوران بروید و زمانی هم که می روید غذایتان را با دوستانتان شریکی بخورید یا نصف آن را بخورید و مابقی را به خانه ببرید و روز دیگری مصرف کنید.

ورزش را فراموش نکنید: محققان به افراد بزرگسال توصیه می کنند که 150دقیقه در هفته ورزش هوازی مایم(ایروبیک) یا 70دقیقه ورزش شدید انجام دهند. در افراد چاق این میزان باید بیشتر باشد. اگر زمان کافی برای رفتن به باشگاه ورزشی ندارید، می توانید در طول مسیر خانه به محل کار یا حتی در خانه این کار را انجام دهید، آقایان می توانند با فرزندان شان بازی کنند یا کمی در کارهای خانه به خانمشان کمک کنند. زمانی هم که اضافه وزنتان را از دست دادید، سعی کنید آن را با رژیم غذایی سالم و ورزش منظم حفظ کنید.

7 آیا تنها انجام ورزش های شکمی موجب کم کردن چربی در این ناحیه می شود؟

ورزش هایی مثل درازنشست، ماهیچه های ناحیه شکم شما را قوی تر می کند و به تنهایی نمی تواند چربی این قسمت از بدن را کاهش دهد. همچنین هیچ دارو و دستگاه معجزه آسایی در هیچ کجای دنیا برای ریشه کنی چاقی و چاقی شکمی وجود ندارد و بیشتر آنها فقط جنبه تبلیغاتی دارند. این روش ها اگر هم تاثیری داشته باشند حتما باید در کنار خوردن غذای سالم و فعالیت بدنی انجام شود تا به هدفتان که همان لاغری است برسید. به یاد داشته باشید که چاقی شکمی قابل رفع شدن است و تنها به صبر و تلاش نیاز دارد. در واقع، حتی اگر موفق شوید میزان خیلی کمی از چربی دور شکمتان را کاهش دهید، خطر ابتا به بسیاری از بیماری ها را کاهش داده اید و به خودتان کمک کرده اید که زندگی بهتر و سالمتری داشته باشید.  






filesell
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید: برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: